En 08:a bosatt i Peking

Aldrig mer denna dag!

2009-10-22 @ 20:16:13



Just nu tackar jag fan för att jag aldrig mer kommer att få uppleva den här dagen igen! Idag skulle Happy tillbaka till veterinären på återbesök för att se om han var frisk. Jag och Tove skulle lasta vid 08.15 så han fick inte gå ut i sin fålla någonting innan vi åkte. Det gjorde honom väldigt stressad och upprörd eftersom hans vanliga rutiner bröts. Det gjorde inte saken bättre eftersom han redan är så pass pigg som han är eftersom han bara har skrittats i 6 veckor. Så när vi skulle gå ut och lasta var han helt galen!!! Han flög runt på stallplanen och när vi väl fick in honom i transporten kastade han sig ut och blev lös.... Man kan säga att han skenade runt hela Ullevi Gård... Han gick nästan omkull i leran och jag såg framför mig hur han skulle ha ihjäl sig.

När jag väl fick tag på honom började jag gråta.. Jag var helt skakis och allting kändes väldigt hopplöst och jag ville inte ha med min häst att göra. Men vi kom iaf iväg till kliniken och när vi kom dit var han jättehalt... Så vi bedövade vänster hovled och då försvann hältan men det kom en ny på höger fram. Så vi behandlade båda hovlederna för tredje gången och sen tog vi röntgen bilder för att se om han hade några pålagringar. Just då var jag ganska så uppgiven för hade han haft det hade det varit över för hans del... MEN som tur var hade han jättefina plåtar och allting var i sin ordning! Däremot får vi se hur det går med hans hovleder. Vi ska tillbaka om tre veckor igen... Men nu var kotlederna bra så det var ju något positivt! Jag har även fått ett recept på lugnande som han ska få innan jag ska skritta honom. Då blir han iaf lugn och hanterbar för som det är just nu är det inte alls roligt!

Nu ska jag ta ut en kladdkaka som jag har gjort till Pernilla. Sen blir det te och choklad och efter det väntar sängen!

Puss!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Stackars dig och Happy. Vilken fruktansvärd dag. Hoppas det blir bra med medicinen.

Jag förstår att det måste ha varit kaotiskt när tom du som är lugnet själv blir skakis.

Puss o Kram Mamma

2009-10-22 @ 21:25:31


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback