En 08:a bosatt i Peking

November!

2009-11-01 @ 13:22:28







Nu är det 1 November och det innebär att det bara är 2 månader kvar på 2009! Det är helt knäppt vad fort tiden går... Jag har bara 8 månader kvar här i Norrköping och sen vet jag inte vad jag ska göra. Men jag planerar att skriva högskoleprovet i vår och försöka att komma in på veterinären i Uppsala. Men vi får se hur det går med den saken!

Igår var det tävling i Linköping med 4-åringarna och CC hästarna. Det skötte sig bra och var duktiga. Rio hade 8 fel, Clear Eye nolla, Ture 4 fel, Crazy 4 fel och Conpri nolla i våda klasserna. Efter tävlingen åkte Ture hem till sig så nu har jag en stjärna mindre i stallet.

På kvällen skulle jag skritta Happy men han hade total damp och reste sig och höll på att gå runt med mig på. Jag blev helt galen och hoppade av och han fick veta att han levde. V isst jag kan köpa att han är pigg men man håller fan inte på som en idiot.... Men efter att vi hade gått fram och tillbaka i stallgången och han hade fått vara uppmärksam på minsta lilla rörelse från mig rann svetten om honom. Men han var iaf väldigt lydig och kunde stå lös sen i spolspiltan när jag duschade honom utan att han rörde en fena. Så nu blir det sådan träning framöver för jag tänker inte gå utanför dörren med honm. Då håller vi oss i stallgången och ser till att hjärnkontoret får jobba ist.

På kvällen kom Andreas, Dennis och Peter och hälsade på. Det var roligt att träffa de igen för det var ett tag sen :) Nu har de åkte för ca 30 min sen och jag sitter och tittar på tv med Malin. Ska ner till stallet lite senare och ta hand om det lilla aset.

Puss!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback