En 08:a bosatt i Peking

Lite rodeo till polackernas roade min

2009-11-30 @ 20:39:35

Idag fick vi en praktikant som ska vara här i 2 veckor. Hon var relativt snabb och noggrann så det blir nog bra :) Förmiddagen flöt på ganska okej idag och efter lunch kom veterinären och vaccinerade några hästar. Sen satte jag igågn och klippa en häst som har utslag. Vi har massa hästar som har utslag i form av skorv och svullnader. Och den här hästen hade extremt tjock och lång päls och var helt täckt av skorv så jag var tvungen att klippa den och sen försöka skrubba bort allt. det blev mycket bättre men är långt kvar tills det är borta!

Idag har vi även haft tre polacker här som fixar lite saker på ridhuset. Så utanfölr ridhuset står en cementblandare och väsnas. Det var ganska spännande när jag skulle få Happy att gå förbi där. Men otroligt nog skötte han säg näst intill utmärkt. Han var mest spänd men inte så dum. Däremot när jag satt upp så han jag inte mer än att säta mig i sadeln innan han for iväg och började bocka! :P Just då satt polackerna inne i ridhuset och man hörde att de hade andan i halsen men var ganska så roade av att se när Happy höll på och konstrade. Som tur var lugnade han ner sig när jag började trava.

Nu ska jag snart gå och lägga mig :)

Puss!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback