En 08:a bosatt i Peking

Ganska glad!

2009-11-10 @ 20:14:30

Igår hann jag inte skriva något för när vi var klara i stallet åkte vi med Tove och handlade på Maxi. Jag var riktigt onyttig och köpte nästan 1 kg godis men jag kände mig värd det så det va inte så farligt ändå. Jag har inte köpt godis på jättelänge ändå.

Efter vi hade handlat åkte vi till Skärlunda för att hämta Maddes släp som jag lånade idag till veterinären. Happy är nästan helt frisk nu!! :D Han visade lite i höger varv på volten men annars var det inget. Så han fick en sista behandling på båda hovlederna fram och vi ska tillbaka om 3 veckor igen. Men tills dess ska jag rida på honom och trava lite grann. Så nu är det nästan över förhoppningsvis! Däremot är han lös i magen och vi konstaterade att han förmodligen har sandkolik. Så vi fick med oss loppfrön och Pro Equo hem som han ska äta nu och få koll på tarmfloran igen. Sen ska han få specialskor fram oxå för att minska trycket på strålen och hovlederna. Han ska få sulor och ringskor fram. Så det kommer bli lite dyrare med skoningen men det är det väl värt om kjag slipper åka till veterinären var tredje vecka!

Så just nu är jag ganska så glad ändå! Jag och Malin sitter och dricker te, äter kakor och ser på CSI Miami nu sen blir det sängen!

Puss!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback