En 08:a bosatt i Peking

Snow hey ho!

2009-12-16 @ 19:18:15

Imorse när jag vaknade var det kallare än vanligt i huset och utanför var det typ snöstorm! När man gick ut bet det tag ganska ordentligt i kinderna och det blev kallare under dagen. Men vid lunch slutade det iaf att snöa så då var det bara kallt!

Idag var det dressyrträning för Carro på schemat och Happy kändes fräschare idag än igår. Han känns mycket bättre i benen och Carro tyckte han såg balanserad ut så det känns väldigt skönt! Han börjar bli så jäkla fin att sitta på! Idag var han hur lätt som helst i handen och han var mellan hand och skänkel och gjorde ett superbra jobb hela tiden. Väldigt roligt! Det är en väldigt häftig känsla att sitta på den stora hästen och känna att varenda muskel jobbar och man kan kontrollera de utan större kraftansträngning.

Efter jag ridit klart och skulle sitta av kände jag av att jag hade hamnat i backen igår. Jag var stel som en pinne i rumpan och höfterna var alldeles ömma. Jag kände inte av så himla mycket på morgonen men det blev värre efter ridpasset och nu är det väl fortfarande ganska så stelt haha :P

Jag glömde faktiskt att berätta en ganska så rolig sak som hände igår. Eller ja, rolig och rolig det var positiv kritik iaf  J Micke kom ner och sa att Maggan hade ringt på morgonen (Maggan är alltså ägaren till hästen som åkte hem i måndags) och hon sa att hon var så himla nöjd med sin 3-åring och att det hade blivit sådan skillnad på den. Den var så mogen och fin jämfört med de andra unghästarna hon hade hemma. Och hon sa att Micke framför allt skulle tacka tjejen i den mörka jackan (vilket var jag) för all hjälp och för att hennes häst var så fin! J Det kändes väldigt roligt att få lite positiv kritik från en hästägare också.

Nu ska jag väl ta mig i kragen och försöka att komma på vad jag ska äta för middag. Vet inte riktigt vad jag är sugen på :/

 Puss!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback