En 08:a bosatt i Peking

Snö på kladdkakans dag!

2009-12-15 @ 21:14:19




Idag är det kladdkakans dag och jag och Malin sitter därför och trycker i oss massa kladdkaka. Vi drog ner en aning på middagen för att kunna trycka i oss extra mycket kaka! Haha kanske inte alltför bra men vi resonerade att det inte gör så mycket om man bara gör det en gång. Sen är det ju förjävla gott också!

Idag red jag ju som sagt Amy och det gick ganska så bra, jag åkte bara av en gång :P Hon skötte sig verkligen jättebra men hon gick inte riktigt fram och då skulle jag klämma åt lite med skänklarna och då stannade hon upp lite grann och sen började hon skjuta rygg och bocka. Detta gjorde hon stillastående och Micke som höll i linan blev lite handlingsförlamad och stod still och visste inte om han skulle dra in linan eller inte. Så tills slut insåg jag att jag skulle åka av och då slängde jag mig i sista stund ( men jag hade åkt av i vilket fall som helst för jag tappade balansen). Men jag landade bra och de var bara att borsta av sig spånet och sitta upp igen och de gick bra :)

På eftermiddagen joggade jag på Happy för Carro. Hon tycker att jag ska jogga honom veckan ut och sen låta han vila medan jag är hemma och firar jul. Han är inte helt 100 % fräsch men det är så pass lite så vi ska jogga och se om det bryter ut nått mer utav det. Men han var iaf superfin idag i galopparbetet! Det var en riktigt aha-upplevelse så det kändes bra! :)

Sen har vi fått en jävla massa snö idag. Nu börjar det närma sig 1 dm :) Så det är riktigt härligt för man börjar ju att få lite julkänsla! Och nu har jag faktiskt ara 3 dagar kvar att jobba innan jag åker hem :D

Puss!

 

 

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: D

Du ska baka kladdkaka till mig sen :D



Snö har vi här med.....

2009-12-15 @ 21:56:07


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback