En 08:a bosatt i Peking

Jag överlevde dagen idag med! :)

2009-12-14 @ 21:28:13

Imorse när klockan ringde var jag en aning seg... Hela helgen har jag ställt om sömnen vilket inte är allför bra med ett jobb som jag har :P Så igår när jag skulle sova var jag alldeles för pigg för att sova. Detta berodde antagligen på att jag gick upp kvart över tolv... :P Men hur som helst försökte jag somna genom att läsa, lyssna på musik och till slut pratade jag i telefon. Så jag somnade väl runt halv 2 skulle jag tro :P

Trots en aning trötta ögon pallrade jag mig upp vid 06.00 imorse och satt i soffan med mitt te en aning utslagen :P Det gjorde ju inte saken bättre att jag visste att jag skulle jobba själv idag eftersom Malin var ledig. Runt 08.00 började jag vakna till och då kändes det faktiskt inte så jobbigt längre. Sen flöt det på ganska så bra med hästarna på förmiddagen så jag tyckte det gick bra. Men sen rymde shettisen och vägrade bli fångad... Hon sprang in i skogen och skulle in i en annan hage men fick som tur en stöt så hon gav upp... Men jag fick väl jaga henne i ca 20 min... AS! :P

Sen när jag skulle göra iordning en 3-åring som skulle visas för Helena Lundbäck så kommer hovslagaren heöt oanmäld och ska sko en häst som går längst bort i en av hagarna... Då blev jag en aning stressad och lite smått irriterad på att hovslagare alltid kommer och går lite som de vill. Men ja, nu blev hästen iaf skodd!

Carro tittade även på Happy idag när jag sprang med honom. Hon tycker också att det syns lite grann på vänster fram som jag kände i lördags. Men hon tycker att jag ska jogga honom ändå och se vad som händer för det är så pass lite. Så imorn ska hon titta på honom när jag rider så ska vi klura på vad det kan vara för något.

Nu på kvällen ringde Marina och frågade om jag kunde ta hennes häst på julafton för hon åker till Thailand på lördag! Och jag brukar ju va i stallet på julafton så jag såg ingen anledning till att säga nej. Så nu har jag iaf en häst att rida på julafton :)

Nu är det bara 4 dagar kvar tills jag åker hem! :D Imorn kan bli en spännande dag för jag ska rida på Amy och det är bara Micke som har ridit henne innan för hon har haft sån extrem sadeltvång och väldigt nervig. Men nu är det dags att slänga upp nån mer och den lotten föll självklart på mig! :P Men det blir spännande, det kan gå hur som helst! Men jag tror nog att hon sköter sig min lilla svarta 3-åring :)

Puss!

 

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: isabella

gud vilken söt ponny en sån ska man ha till anton ;)

2009-12-16 @ 14:40:16


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback