En 08:a bosatt i Peking

Back in Peking!

2009-12-27 @ 18:02:39





















Jaha då var man tillbaka i Norrköping igen efter julledigheten. Jag hade gärnat stannat hemma ett tag till men det gick inte för imorn är det jobb som väntar. Jag har varit ganska så dålig på att skriva så här kommer en liten summering :)

Julafton: Började dagen med att åka upp till stallet och rida med Maria och Cornelia. Det var väldigt trevligt! Sen var det en snabbdusch och göra sig klar för jullunch hos mormor och morfar. Där var vi och åt massa god julmat, öpnnade julklappar, såg på Kalle Anka och fikade. Det var en ganska så lugn juilafton med min familj, mormor, morfar, moster och kusin Frida.

På kvällen kom Dennis förbi och vi tittade på film :) jag somnade iof som vanligt haha :P

Juldagen: Blev en lugn morgon, jag föberede packningen lite grann. Sen vid 12.00 var det jullunch hos mormor och morfar igen fast denna gång med min morbror och hans tjej med barn. Det var rpoligt att träffa de igen.

På eftermiddagen sjöng jag lite sing star men annars hände de inte så mycket mer. Jag käkade middag och sen gjorde jag mig i ordning för utgång :) Jag mötte upp Victor och hans kompis vid typ 22.00 och då gick vi in på Metro på Götgatan. Där var vi hela kvällen och sen kom Mickan och hennes kompisar dit. Jag träffade även en hel del gamla kompisar från grundskolan samt gymnasiet så det var en lyckad kväll/morgon :)

Annandag jul: Packade det sista och sedan åkte hela familjen in till Kungens kurva. Jag och mamma var inne på Hööks och jag köpte ett par nya ridbyxor och lite annat sånt :P Sen fick jag skjuts till Mickans mormor och sen åkte vi och handlade på Willys. Kvällen blev lugn framför Robinsson och vi gick väl och la oss vid halv tio och kollade på film. Men jag somnade ganska så fort för vid 21.57 hade jag fått ett sms och då sov jag :P

Idag: Jag och Mickan gick upp vid strax innan nio och åt frukost och packade in allting i bilen. Sen åkte vi väl vid tio och var framme i Norrköing vid halv ett kanske :P Det var väldigt lyxigt att få skjuts ända fram till dörren :P Men hon skulle ändå köra ner till Tyskland så då höll jag henne sällskap på vägen :)

Nu har jag precis kommit upp från stallet. Jag har ridit Happy en sväng och han känns fräsch :) Ska snart äta lite tortellini och sen blir det soffan framför tv:n!

Puss!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback