En 08:a bosatt i Peking

Hemma igen!

2008-10-28 @ 09:17:30

Den här helgen kan ha varit bland den värsta i hela mitt liv, men samtidigt har jag haft trevligt oxå. Men jag ska börja emd att berätta om lägret i Fagersta.

Vi kommer dit vid 17.40 på Fredag kväll och har samling. Efter det är det dags att börja skjuta, men vi har inte ätit någon middag så vi får åka in till "centrum" för o käka på ett liten grillhak. Sen va de bara åka tillbaka till hallen och skjuta mätt som ett as. Men det gick faktiskt rätt bra. Presterade 50 p under tävlingen =) Så det var kul.

Efter allt skytte var klart skulle vi gå o göra iordning för natten. Först fick inte killar och tjejer sova tillsammans så jag skulle sova själv medans Dempa och Jejja fick sova tillsammans...*suck* Men det blev ändrat =)

Ja efter ganska så dålig nattsömn så vaknade vi o de va dags för frukost. Jag fick knappt i mig nått för jag mådde illa och hade ont i magen. Detta höll i sig under hela dagen. Men jag var med på alla teoripass och skjutpass. Teoripassen var inge vidare bra, det var bara självklara basic grejer så det var en besvikelse. Samma sak med genomgången av ställningsskyttet. Men men, vi va glada ändå.

På lördagkvällen fick vi göra vad vi ville =) Jag Dempa o Anders pressade ner oss i en 90 säng och såg på film. Jag hade dock feber =/

På söndagen vaknade jag o hade världens kramper i magen och mådde illa. Det blev inge skytte för mig på hela dagen... Jag bara satt eller låg ner tills vi skulle åka hem vid 15.00. Det var ingen vidare kul avslutning.

När Christer sedan kom för att hämta oss fick jag skjuts till Nacka Närsjukhus. Där misstänkte de blindtarmen så jag fick åka till SÖS till kirurgakuten. Det var sådär lagom kul. Fick ta urinprov och blodprover, göra en gynundersökning samt ha en liten asiat som klämde och kände överallt. Men vid 23.00 fick jag åka hem för att sedan komma tillbaka dagen efter för o se hur det utvecklat sig.

Så igår vid 9.30 var jag där igen. Urinprov och blodprov fick jag ta. Jag skulle va fastande så jag hade inte ätit något på över 24 timmar. Det resulterade i att jag spydde galla.... Timme efter timme gick och de va inte blindtarmen de va fel på. Så jag fick nån vidrig vätska som hade samma konsistens som en snorlobba som bedövade magsäcken, samt laxermedel. kul kul.... Så vid 16.00 ungefär fick jag ett recept på medicin mot magkatarr och fick för första gången äta något. Det blev en halv liten youghurt som jag senare spydde upp....

Nu sitter jag och har försökt äta frukost men det har inte blivitt så mycket. Ska gå o lägga mig och sova nu igen.

Hare bra!
Puss


 

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Dennis

Fan asså... det låter som Maddes "hell day"... :/

lr days kanske man ska säga...

2008-10-28 @ 10:13:33
URL: http://doenie.blogg.se/

Postat av: Madde

Ja de kan man ju säga... =/

2008-10-28 @ 10:18:05


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback