En 08:a bosatt i Peking

.....

2008-10-24 @ 12:06:49

Hittade den här när jag rensade bland mina skolarbeten.


Samma misstag tre gånger

Jag har lyckats göra samma misstag tre gånger i mitt hittills 18-åriga liv. Det är om jag får säga det själv ganska så bra jobbat. Med tanke på att det inträffat under en tid av två och ett halvt år. Jag pratar om att dumpa sin pojkvän för någon som verkar mer "spännande".


Egentligen har det nog inte handlat om att jag inte älskat min pojkvän. Det har jag gjort och det gör jag fortfarande. Men jag har alltid varit så lättpåverkad av andra människor under den senaste tiden att jag lyssnat på de istället för mig själv. Det har gett vissa konsekvenser. Och sorgligt nog så verkar det som om jag aldrig lär mig att lyssna på mig själv istället.


När jag var 15 blev jag tillsammans med min första riktiga pojkvän. Han var ett år yngre men vi hade det jättebra tillsammans. Sedan började han spela i ett innebandylag och jag träffade hans lagkamrater och började prata med dem. Så var de ju en kille då som jag tyckte såg bra ut och han tyckte samma om mig. Så vi pratade ett tag över internet och telefon men vi träffades bara två gånger. Och efter det gjorde jag slut med min pojkvän för den här andra killen verkade ju vara den rätta.


Efter en och en halv månad var jag tillsammans med samma kille igen. Vi hade de bra, lite småtjafs bara men de hör saken till. Nu den här gången hade jag fått en ny granne som var väldigt trevlig och snygg. Vi började träffas och umgås. Helt plötsligt trodde jag då att han var den rätta istället för min dåvarande pojkvän. Jag visste att han gillade mig och så gjorde jag ännu ett misstag. Jag sov över hos honom och efter det dumpade jag min pojkvän igen...


Kan ni gissa vad som hände efter två månader? Jo, men självklart jag var tillsammans med pojkvän nummer ett igen... Hur fan jag lyckades med det är fortfarande ett mysterium men så var det i alla fall. Den här gången hann vi förlova oss och allt kändes så himla rätt. Sen självklart så fick jag kontakt med en annan kille. Och så var de hela igång igen. Jag gjorde slut en tredje gång för att den här gången kunna va singel och göra saker utan att få dåligt samvete.





Nu är de två veckor sedan jag gjorde slut för tredje (sista?) gången. Och nu börjar jag redan fundera på om det verkligen var rätt beslut. Att jag aldrig lär mig? Den dagen någon kommer på hur man ska kunna följa sina innersta känslor kan väl den personen säga till. För jag väntar fortfarande på en förklaring.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jejja

Fint skolarbete :P

2008-10-27 @ 00:02:32

Postat av: Madde

Haha ^^

2008-10-28 @ 08:52:15
URL: http://moedi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback