En 08:a bosatt i Peking

kämpa i motvind

2008-12-10 @ 18:47:23

Igår morse när jag skulle åka till skolan kom jag inte längre än till Ålstäket. Det var tydligen något fel på bussen så vi fick hoppa av och invänta nästa buss. Det roliga i det hela var förstås att det inte var en motorvägsbuss så jag fick åka en väg som tog 20 minuter längre tid...

På grund av det som hände med bussen igår va jag rädd att det skulle hända något liknande idag igen. Det skulle ha varit en katastrof eftersom jag hade nationellt prov i matte D idag. Provet gick som väntat inte riktigt så som jag ville, men vi får se vart det slutar. So far so good denna dag. MEN självklart skulle de hända något idag oxå....

När jag, Matilda och Ellinor kommer ner till tunnelbanan är det ingen trafik mellan mariatorget och mörby centrum/ropsten p.g.a en rökutveckling i tunnelbanan. Detta gjorde att vi bara kom till Liljeholmen.... I Liljeholmen var det kaos, det var people all over! Ersättningsbussarna var proppade och de var till och med så fulla att dörrarna inte gick igen för att bussen var så tung så den kom under kanten på trottoaren. Det roligaste var när en medelåldersman gick in för att styra upp det hela. Han skrek att alla var tvungna att gå ur  bussen för att dörrarna skulle kunna stängas. Det gick bra ett tag tills folk tyckte att det räckte, men dörrarna gick fortfarande inte att stänga. Men ut då kommer en STOR man och hela bussen lyfts upp och dörrarna kan stängas... ^^

Efter detta bestämde jag och Matilda att vi skulle gå till Hornstull. Vilket vi gjorde i snöblåsten, inge kul alls egentligen fast vi livade upp stämningen rätt bra :P Väl framme i Hornstull så tryckte vi oss på en buss och åkte till rosenlundsgatan. Därifrån gick jag till slussen för att slutligen komma på en buss 1 timme senare.

Jag skulle ner och skjuta lagtävlingen i allsvenskan idag men hann inte hem och hämta nycklarna till skyttehallen. Vilket ledde till en onödig diskussion med de inblandade. Men men det löste sig iaf! Klockan 15.40 kom jag till skyttet. Då hade jag varit på språng sedan 13.10. INGE ROLIGT ALLS! Skyttet gick iaf ganska så hyfsat med tanke på  att jag inte skjutit på 2 - snart 3 veckor.

Detta blev nog bland det längsta jag skrivit haha :P Ska städa rummet lite nu och tvätta Sen blir det middag och så måste jag nog skriva lite på mitt projektarbete.

Ni får ha en bra kväll!
Pusss!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sandra

Sv; Tack så mycket :)

2008-12-16 @ 20:53:37
URL: http://sdanielsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback